Necenzurované zápisky z cesty kolem NZ - 1

21.04.2013 03:12

st 30/1

Konečně jsem se vyprdelila na cestu. Pápá Whangarei! CouchSurfing setkání v Aucklandu - docela dost lidí, 4 Češi. Původně jsem chtěla spát na parkovišti v centru města, tak jsem zaplatila 6 NZD za parkování, ale nakonec spím u Davida a Káti, které jsem potkala na té párty.

čt 31/1

Z Aucklandu jedu do Kaiaua, kde má být free camping area. Je to tu dobrý, dám nějaký procházky a zůstanu na noc. Od Davida jsem dostala "CZ nálepku" - lepím na auto. Pomáhám vytahovat karavan z písku, no člověk tu musí koukat, kde parkuje.

pá 1/2

Ráno jsem si přispala v Kaiaua, po rchlé müsli tyčince vyrážím do Mirandy - ptačí rezervace. Thames: Gold mining experience - 15 NZD. Kauaeranga Valley - DOC kemp za 10,-. Ráno vyšlápnu nějaký ten okruh a budu pokračovat.

so 2/2

Došla jsem se podívat na dva obří stromy Kauri (damaroň australská) - 2,5 h procházka, parádní. V Thames tankuju a kupuju zeleninu. Karangahake Gorge - 1,5 h výšlap. DOC kep Dickey Flat za 6,-.

ne 3/2

Umyla jsem si vlasy v řece - brrr. Zastavila se u Owharoa Falls a vlakové stanice Waikino. Waihi Beach - asi ráj pro surfaře. Zrovna poprchávalo, ale pláž jich byla plná. Tauranga - vyfotila jsem nějaké maorské vyřezávané sochy a válečnou kanoi, jinak mi nic dalšího zajímavý nepřišlo. V přístavu jsem si na rybím trhu dala smaženou rybu - mastná mňamka. Sopečku na Mt Manganui jsem viděla, takovej "Řípeček", tak jsem tam ani nelezla. Mc Laren Falls - luxusní místo u přehrady, vymazlenej park plnej turistických stezek a kempů. Noc za 5 doláčů, poblíž jsou i skutečné záchody a kavárna. 

po 4/2

V noci začal slejvák jako prase a nepřestával, tak jsem se v půl desátý rozhodla sbalit a jet do Rotorua. Město jsem si prošla v dešti - ten můj australský klobouk je na slabší déšť úplně super. Do muzea jsem nešla, chtěli 20 doláčů - tak třeba po cestě zpět na sever, jestli bude rozpočet. Smrádek pramenů a gejzírů všude. V Íčku jsem knčně sehnala brožuru všech DOC kempů na obou ostrovech, tak už nemusím hledat v počítači. Teď jsem v téměř prázdném kempu u jezera Rerewhakaaitu. Je tu dřevěnej přístřešek na vaření, což je v dešti a větru super.

út 5/2

Celý den pršelo, takže jsem neuskutečnila žádný výšlap, jen krátké procházky kolem jezera. Strážce kempu s manželkou mě vzali s sebou do sousedního kempu sbírat ovoce, tak mám ostružiny, švestky nebo blumy nebo co to je. A taky jsem dostala passion fruit (nevím jak se tomu říká česky, google mi to překládá jako "mučenky"?). K obědu jsme udělali u nich v karavanu palačinky s ostružinama, mňam. Do Taupa přijíždím navečer, domluvený couchsurfing super, jsou tu další dvě cestovatelky - Dánky, spíme v obýváku na matracích.

st 6/2

V noci kosa jako sviňa, prý byly jen 4 stupně! S Dánkama jsme daly mým autem Huka Falls a ještě nějaký jezero a koupačku v teplých pramenech v parku. A vařím bramboračku.

čt 7/2

V 6 hodin ráno odjezd minibusem na Tongariro. Zpátečka za 45 doláčů. Takže vstávačka ve 4:30, ale fakt to stálo za to! Nádherná túra (Tongariro Crossing), škoda že je od půlky zavřená kvůli soptící sopce. Nádherný počasí, ráno jinovatka, východ slunce, dopoledne horko, na vrcholu fičák - takže zase navlíkám všechno oblečení - po cestě dolů se zase svlíkám. Večer smažím bramboráky pro kluky (po čerejším mejdanu a kocovině jim ta česká mastnota moc chutná).

pá 8/2

Líný den, dlouho jsem spala, pak šla do centra. Koupila brzdovou kapalinu, klukům pivo, poslala pohled a koupila nové do zásoby. Večer procházka kolem jezera, spousta fotek během západu slunce. Paráda. Jsou tu nové couchsurferky - dvě Francouzky. Ty Dánky odjely, ani nic neuvařily, trubky.

so 9/2

Dneska celé odpoledne na pláži u jezera. Odpočinek a plány na Taranaki. Francouzky udělaly palačinky, mňam.

ne 10/2

Opouštím Taupo, snad se sem na cestě zpět na sever vrátím. Jezero Maretai - free camp. Je tu kavárna ve starých autobusu. Jeden záchod. Pár kempervanů. Lake track - cca 4 hodiny chůze, škoda, že jsem neměla víc vody, mohla jsem to dát celý (celkem 8 hodin tůra).

po 11/2

Cesta do New Plymouthu byla fakt dlouhá. Po příjezdu do města jsem dala muzeum, íčko, knihovnu, procházku. Couchsurfing luxusní, paní hostitelka i její manžel moc příjemní, pokoj jak v hotelu! Zítra Taranaki NP, snad vyjde počasí aspoň na půl dne.

út 12/2

Dlouhý den. Dala jsem Taranaki, ale celá tůra bla v mracích a mlze, takže skoro žádný fotky. Zpátky jsem svezla nějakou Rakušačku. Barbara (CS) mě po návratu vzala do místních parků a na pláž. Uvařila jsem obligátní bramboračku a usmažila cmundu. Jsem utahaná jak kotě. Jejich fotoshow z JV Asie už jsem téměř prospala.

st 13/2

Spala jsem jak dudek, ani jsem nestihla nabít mobil a laptop, ráno už si mě Barbara organizovala. Odvezla jsem ji do práce, natankovala a frčím z Plymouthu pryč - někam do přírody zase. Plánovaný kemp byl strašně větrný a taky drahý, tak jsem pokračovala přes Wanganui (ospalé městečko - jen procházka), kolem Palmerston North až do free DOC kempu cca 150 km od Wellingtonu. Zůstanu tu na dvě noci, jsou tu kopce a lesy, paráda! Suchý zácod a řeka, koně, ovce, pašík, ...

čt 14/2

Krátká procházka, jinak nic. Krásně línej den, sluníčko, dojídání zásob. Kemp se ráno vylidnil. Odpoledne přijíždí noví lidi.

pá 15/2 - ne 17/2

Wellington - parádní muzeum Te Papa (vstup zdarma, člověk tam stráví celý den, navíc free wifi). Couchsurfing super (Cheri, David, Ceasar), táborák na pláži, pohodička. A opět bramboráky. 

po 18/2

Trajekt - Bluebridgi se porouchala loď, tak jsem dostala transfer na Interislander (konkurenční luxusnější společnost). Vše super dala jsem si "nad rozpočet" kafe a mňamózní sushi. Hodně fotek z moře a fjordů. Picton je mrňavý městečko, íčko už bylo zavřený. DOC kemp Aussie Bay za 6 NZD, poslední volný místečko, už je tma, plán vymyslím až ráno.

út 19/2

Přesun do Nelsonu, po cestě pokus o DOC kemp - hrozná cesta, projíždět autem řeku jsem si netroufla, takže jsem ke kempu nedojela. V Nelsonu je komerční kemp za 6 doláčů, skutečný záchody a kuchyňka, luxus. Sprcha extra za 2 NZD. Zítra najdu McDonalds nebo knihovnu s internetem, snad se ozve couchsurfer z Motueky.

st 20/2

McD's jsem našla, po druhé výzvě mi CS z Motueky napsal, že to asi neklapne... pitomec, nemohl to napsat dřív žejo, když má můj request už měsíc. Stejně ale pěkný den, nádherný počasí. Našla jsem geografický střed Nového Zélandu, prohlédla japonskou zahradu a další botanickou zahradu a parky. Zaplatila jsem si tady v kempu další dvě noci, zkusím počkat na Símu (spolužačka z Pelhřimova), jinak pak vyrazím na ten Abel Tasman NP. Je tam drahý ubytko, tak to budu muset pořádně naplánovat jen s jedním přespáním asi, no uvidím. Luxusní počasí, ale v noci docela chladno. Možná pořídím ještě jednu deku. Zítra budu zase lenošit a plánovat.

čt 21/2

Tak jsem to krásně naplánovala. Zůstávám v Nelsonu na víkendový Evolve Festival. Vstupné je na celý víkend jen 25 NZD, spousta workshopů a koncerty, vše na téma yoga, healing, awakening etc. Vybrala jsem asi 8 seminářů, na který chci jít. Přijede sem Cheri (CS Wellington), tak třeba bych mohla o víkendu přespat na zahradě toho jejího známého a nemusela už platit kemp. V knihovně jsem dobila počítač a mp3, našla potřebné informace na netu. Zítra se zašiju na pláži, snad vydrží počasí.

pá 22/2

Den na pláži, luxusní opalovačka. Znovu noc v Maitai kempu. Konečně jsme se dohoukaly se Símou, večer dorazili s Tomášem do kempu, pokecali jsme suprově, snad se ještě sejdem!

so 23/2

Evolve Festival, dobrý semináře, večer koncerty, stálo to za tu vstupenku!

ne 24/2

Přespala jsem se Cheri u Paula - postýlka, horká sprcha, ráno kafíčko, luxus :) A další workshopy na festivalu. Odpoledne jsem zajela do kanceláře DOC a zamluvila jsem Coastal Track v Abel Tasman NP, v terý se tam v jednom kempu zase sejdem se Símou. V Richmondu velký nákup v Pak'n Save - snad mám na dlouho doplněný zásoby! Večer jsem přes hodinu hledala free kemp ve Woodstocku, nakonec úspěch. A jsou tu vedle v dodávce tři Češi, taky to tu hledali hodinu, taky půjdou Tasmana a spát budou ve stejným kempu. 

po 25/2 - st 27/2

NP Abel Tasman super, ale byla jsem pěkně mrtvá po tom pochodu. V pondělí 7 hodin, v kempu jsem usnula už v půl sedmý večer, asi jsem trochu přebrala sluníčka. Úterý jsem dala jen malý procházky do okolí, večer dorazili Síma s Tomem. Kemp je na písečný kose, fakt pěkný místo. Ve středu jsem zase valila 7 hodin zpět. Nasedla do auta a valila přes hory do Takaka (Golden Bay). Tentokrát jsem zaplatila komerční kemp za 15 NZD, ale už jsem fakt potřebovala horkou sprchu a vyprat prádlo.

čt 28/2

Ráno jsem zajela na íčko a koupila mamce knížku k narozeninám. A hned jsem ji na poště poslala, ať to má ještě před narozkama jako překvápko. The Farewell Spit - obří písečná kosa a zároveň nejsevernější místo Jižního ostrova. 2,5 h procházka. A pak ješt hodinový výšlap na maják. Nádherná pláž s malýma tulínkama, mám spoustu fotek - Wharariki. Znovu komerční kemp, tentokrát za 18 doláčů, v okolí nic jinýho není. Od zítřka musím zase najet na přísný rozpočet. Ale celkově se finančně držím plánu. Včetně trajektu jsem za první měsíc svého dobrodružství utratila 1000 NZD.

 

—————

Zpět