Necenzurované zápisky z cesty kolem NZ - 2

02.05.2013 04:04

pá 1/3

Ráno jsem se (po horký sprše a dlouhý snídani na terase) rozloučila se Símou a Tomem (celkem jsme se zvládli potkat už 3x - Nelson, Tasman NP, Wharariki) a vyrazila do Takaka do knihovny na net. Pak přes hory do Motueky - tam jsem si dala mňamózní smaženou rybu. Večer opět free camp ve Woodstocku. Ještě si olizuju prsty po tý dorý rybičce a plánuju další trasu. Dostala jsem CS pozvánku od nové couchsurferky z Hotikiky, snad se ozve na mobil a třeba se potkáme.

so 2/3

Po delší době příjemně teplá noc. Den pak ale byl zatažený. Jezero Rotoroa a Kawatiri Junction free camp - tisíce sandflies, ani nemůžu vylézt z auta.

ne 3/3

Bullger Gorge - cesta podé řeky až do Westportu. Tam jsem natankovala. Cape Foulwind - coast track, moc pěkný výhledy na moře. Kemp Jack's Gasthof za 6 doláčů, moc příjemný místo s pizzérkou. Ráno se pěkně nasnídám a vyrazím na Pancake Rocks a dál na jih.

po 4/3

Pancake rocks fajn, pěkná procházka. CouchSurfing neklapnul ani v Greymouthu ani v Hokitice, jak tu ti lidi nemají pořádný připojení k netu, je to těžký domlouvání. A mobilní signál taky většinou mimo města není. Kempuju DO  Lake Mahinapu za šest. V kýblu jsem se umyla vč. vlasů, sice ve studený vodě, ale lepší než nic. Ledovcový jezero se mi teplotou moc na plavání nezdá, zlatej kýbl :D

út 5/3

Dlouhý den. Hodně kilomerů a krásný scenérie. Ledovce Franc Josef a Fox. Fox se mi líbil víc, pže jsem byla mnohem blíž. Snad mám pěkný fotky. Lake Matheson - mrňavý, nakonec jsem ho nechala na zítřek, pže hory stejně byly v mracích, takže to na focení nebylo. PS: koupila jsem si rukavice s logem NZ, hehe, příprava na hory ;) Gillespies Beach: krásná pláž a přeplněný parkoviště (DOC nocování zadarmo). Božský západ slunce nad mořem, a nakonec i ty hory vykoukly, tak je mám vyfocený aspoň zdálky. Uvidím, jak bude ráno, ale mám vykoukaný oči, možná tu zůstanu zaparkovaná na dvě noci. Akorát tu není voda. Tak uvidíme ráno. Autí by si taky zasloužilo den odpočinku. Čeká nás opět dlouhý přesun a navíc přes horský průsmyk.

st 6/3

Sandflies mě z pláže cca v poledne vyštípaly. Mizim. Lake Matheson - obcházím jezero kolem dokola a opět vrcholky hor v mracích, takže žádný "zrcadlící se" fotky. Původní plán bere zasvé a nakonec valím přes Salmon Farm (mňam obídek - losos a horká čokoška), tankuju v Haastu (opět neberou AA kartu, chjo), a mířím skrz Haast Pass. DOC kemp Pleasant Flat za šest, doplňuju pitnou vodu.

čt 7/3

Wanaka obec nic moc, ale příroda a výhledy po cestě krásný, hory a jezera, paráda. Arrowtown Holiday Park (18 doláčů) - dopřávám si po týdnu horkou sprchu, nabíjím laptop, vařím a toustuju! Rozkládám stan, ať si srovnám záda. Snad autíčku v noci nebude smutno.

pá 8/3

Ráno jsem doplnila olej (bylo tam už jen malinko, nechápu, že ta kontrolka nesvítí...) Queenstown klasika turistický městečko, samé adrenalin. sport. agentury. Bookla jsem Kepler Track od neděle do středy (3x horská chata, celkem 162 dolarů). Zítra natankuju a nakoupím zásoby. Kempuju v DOC kempu za Queenstownem.

so 9/3

Ráno jsem v Q. nakoupila a natankovala a vyrazila do Te Anau. 3 h jízdy, nikde nic. Kingston: parní vláček, jediná atrake na 200 km :) Te Anau pohoda, benzinky i supermarkety. DOC íčko - vyzvedávám vstupenky do horských chat. Spím u hostelu na zahradě, opět za 18 doláčů vč. sprchy a kuchyňky, paráda. Na zítřek uvařeno, vč. vajíček na výstup. Zítra na Kepler Track!

ne 10/3 - st 13/3

Kepler Tr. byl super, nádherný počasí, snad i pár pěkných fotek vyjde. Spaní v chatách bylo psychicky náročný, budovy plné seniorů, chrápání, žvanění v 6 h ráno, spousta neskutečných otázek. Ale jako celek super. Donesla jsem si i pár modřin - skulil se pode mnou šutr na Mt Luxmoru. Namožený svaly v celém těle, stálo to za to! Dnes a zítra holiday park v Te Anau. Zítra bus a loď Milford :)

čt 14/3 

Výlet busíkem a lodí po Milford Sound, super (119 NZD vč. obídku). Jen počasí se pokazilo, takže fotky samá mlha. Průvodce/řidič minibusu báječný, profesí ochránce z DOCu, takže spousta příběhů z hor, paráda, žije s rodinou bez elektřiny v NP, kde převážně pracuje. V kempu jsem dovyprala, nabila všechno, fotky stáhla, jedeme s Drakem dál.

pá 15/3

Dotankovala jsem plnou nádrž, poslala pohledy a vyrážím. Wildlife Centre v Te Anau (DOC). Panoramatická "jižní" dálnice. Párkový gulášek v Tuatapere. Invercargill muzeum (a nákup v P'n'S). Bluff - mariňácký muzeum už bylo zavřený, tak jen fotka jižního přístavu. The Catlins: přijíždím do Fortrose docela pozdě, tak už si říkám, že zaplatím první kemp - a hle štěstíčko, boating club zde nabízí možnost přenocování zdarma. Suchý záchod, klasika. Vesnice hned přes silnici. 2 noci max.

so 16/3

Naprosto úžasný den v The Catlins. Jela jsem po Heritage trail. Maják, tučňáci, lvouni!, delfíni, pořád mi tu tečou slzy, ti lvouni jsou obrovský - a jen 10 m od tebe na volné pláži... Taky krásný vodopády, deštný lesy, pobřeží. DOC kemp v Papatowai za šest, splach. záchody a kuchyňka s tekoucí vodou, wow. Zítra druhá část The Catlins a pak až k Dunedinu.

ne 17/3

Vodopády a deštivá cesta do Dunedinu. Mosgiel - nemám štěstí s kempy, oba jen pro členy nějakýho karavan klubu. Nakonec přespávám v komerčním holiday parku v D., byl strašnej slejvák, už nebyla jiná možnost.

po 18/3

Centrum Dunedinu nic moc. V knihovně potkávám dva Čechy, který shořel počítač, tak jim kopíruju aspoň nějaké filmy do jejich nového netbooku. Royal Albatross Centre - parádní zážitek (vstup 40 doláčů, ale stálo to zato, stejně to jde na výzkum ;)) Jo, a skoro mi došel po cestě benzín. Automechanik v místní vesničce mi ale na dotaz mávnul rukou: "to ještě dojedeš k tučňákům a zpátky do města"... tak jo. Dojela jsem, ale na "smrad v nádrží" :D Přesun přes kulatý balvany na sever, kemp v Kakapoint za 13 doláčů. Zase prší.

út 19/3

Po cestě do vnitrozemí pár zastávek, ale jinak docela dlouhých 120 km. Kopečky a přehrady. Spím ve free DOC kempu. V rozpočtu mi zbývá tisícovka. Zítra Mt Cook  poslední moje top destinace. A počasí se zlepšuje!

st 20/3

Pěkná cesta do Mt Cook. Dala jsem 3 h výšlap k Hooker Lake, příjemná procházka. Počasí slunečný, ale v noci kosa. DOC kemp za 10.

čt 21/3

Ráno jsem vyšplhala do hor na vyhlídku, šílený krpál, všech 1800 schodů jsem nedala. Horká sprcha v public shelter ve vesnici za 2 NZD. Tasman Glacier - k ledovci jen půl hoďka chůze, tady se fakt dostaneš autem skoro všude :D Free camp Lake Pukake - opalovačka. Zítra povalím na Christchurch, vím o několika free kempech, snad nějaký z nich najdu, času mám dost.

pá 22/3

Dneska celý odpoledne cesta, 5 h řízení, docela dlouhý. Ráno mi potvrdili sousedi kempeři free camp u lake Ellesmore. No, chvíli to trvalo, ale našla. Možná tu zůstanu na dvě noci, zítra uvidím, jestli nebude vichr.

so 23/3

Relax u jezera, procházka, opalovačka, čtení. Luxusáda.

ne 24/3

Nechat Christchurch na neděli byl dobrý nápad, jen lehký provoz, paráda. Air Force Museum, Botan. zahrada, centrum, Cantebury Museum. Bookla jsem trajekt na sever na čtvrtek odpoledne. Doplňuju zásoby v P'n'S. Auberley Beach camp za šest.

—————

Zpět