Necenzurované zápisky z cesty kolem NZ - 3

02.05.2013 09:04

po 25/3

Parádní východ slunce nad Pacifikem!!!!! Po cestě zastavuju na pláži s nějakým kempem, abych si (když je horko) umyla vlasy aspoň ve studené vodě - a! pláž je posetá Pauama (obřo mušle "paua") - sbírám jich asi deset. V létě je pošlu domu s dalšími dárky :) V Cheviot dobíjím laptop v knihovně a trávím hoďku na internetu. V Kaikuře je krásně, ale výlety za velrybama jsou drahý. Tak si dávám rybu, kupuju dvě NZ čapky pro taťku a Pepu, a jdu na procházku. Potkala jsem Sabine (Němka z Kepler Tracku), hezká náhoda! Free DOC kemp v Okiwi Bay - moc pěkný a jsou tu nějaký treky kolem...

út 26/3

Vyrazila jsem na cestu, mířím někam blíž k Pictonu kvůli trajektu. V Blenheimu knihovna, krátká procházka, koupila jsem si vínečko, když zítra nemusím řídit :) Zaplatila jsem si dvě noci v DOC kempu Rarangi, je to jen 28 km do Pictonu. Zítra půjdu na nějaký trek v okolí. 

st 27/3

Dvouhodinová procházka do Whites Bay, a pak opalovačka a čtení, pohodička.

čt 28/3

Trajekt s wifi, super. Ale je fakt, že Interislander byl hezčí a čistší. Adresu Cheri tentokrát nacházím ve Wellingtonu bez problémů.

pá 29/3 - ne 31/3

Velikonoce tedy trávm u Cheri ve Wellingtonu. Vyšláply jsme Mt Victoria v pátek společně. V sobotu jsem šla na prohlídku Parlamentu a procházku městem. Neděle chladná s přeháňkami, takže TV a internet. Uvařila jsem bram.guláš, mňamka to byla!

po 1/4

A je tu duben. Se Shiran jsme se nakonec nepotkaly. Dojela jsem přes Masterton a Woodwill až do Dannevirke (tady mají ulici se jménem Denmark, aha!), DOC free kemp v lese.

út 2/4

Napier: super akvárium za dvacku, krmení žraloků, mant, ... tučňáků. Art Deco dobrý, ale nic co by mě tam drželo na víc dní. Kemp na půl cesty mezi Napier a Taupem, DOC free, paráda.

st 3/4

Příjemný ráno v prázdném kempu. Taupo: benzín, knihovna, zdarma koupačka v teplých pramenech v parku free kemp Reids Farm :)

čt 4/4

Ráno pršelo (a to jako hodně), takže jsem doplnila zásoby v P'n'S, dobila laptop v knihovn, a vyrazila směr Hamilton. Free camp před Cambridge vyžadoval nějaký povolení od úřadu, tak jsem to nakonec natáhla až do Raglanu - kemp u surf. pláže za 5 doláčů. Akorát jsem stihla západ slunce.

pá 5/4

Pláže i městečko Raglan moc krásný, centrum plný surfařů, taková hrozně příjemná atmoséra (aspoň teda pro mne jako turistu). Zaprvý mě to tu zase hrozně dojímá, a zadruhý už to nakoplo i uvažovní na téma "Fiji v září na celý měsíc a surfing/potápění?" Vodopády Bridal Veil - nádherný! Auckland - cestu jsem našla v pohodě, spím v bytě u Davida.

so 6/4

Bubenický koncert a česká Hippie Party - oslava narozenin. Přespávám tam.

ne 7/4

Prchám z Aucklandu a mířím do Huia a pak do Piha. Krásný pláže, kemp za 15 doláčů, ale už se mi nechce nikam štrachat. Nádherný západ slunce nad surfaři na vlnách.

po 8/4

Procházím Piha a okolí a pak vyrážím na cestu přes Auckland do Whangarei. Po cestě zastavuju (nebo vlastně zajíždím) na Sandspit a taky do Waipu a Waipu Cove Beach. Večeřím už s Lenkou a Aničkou ve Whangarei, jako bych nikdy neodjela.

út 9/4

Ráno se mi nechce z postýlky, ale ještě si splním jeden výlet. Surfování na písečných dunách a Cape Reinga. Doc kemp za šest, nejsevernější NZ kemp :)

st 10/4

Tak ještě jsem pročmuchala všechny pláže na obou pobřežích a vracím se do Whangarei. Konec dvou a půl měsíčního výletu. Zpět do práce.

 

—————

Zpět