Nějak moc dojmů a ještě žádný fotky :)

09.10.2012 09:59

Zdarec, tak zase píšu, ikdyž bych radši spala než psala, pořád na mě totiž působí ten časový posun, ale už se to zlepšuje :) Včera jsem toho spoustu zařídila, už mám bankovní účet, fungující novozélandský mobil, požádala jsem si o daňové číslo... a všechno šlo super-rychle! Vyřízení bankovního účtu trvalo 2 minuty a za hodinu jsem si už mohla vyzvednout novou platební kartu, no luxusáda. Žádost o IRD číslo stačilo jen odevzdat, úřednice zkontrolovala a taky hotovo. Ve Vodafounu jsem byla o trošku dýl, ale to proto, že jsem vlastně nevěděla co chci :D No, chlapík ze mě byl celej na větvi, ale nakonec jsme se domluvili. Při platbě kartou (když jsem strkala třikrát kartu opačně do terminálu) se mě zeptal, jestli jsem opilá... no, nebyla, jen super-unavená z toho časovýho posunu :)))

Lidi jsou tu hrozně příjemný a ochotný, jak na úřadech a v obchodech, tak i na ulici, jakmile někde vidí batůžkáře s mapou, hned se k němu ženou, že mu poradí cestu. Dneska jsem začala obvolávat inzerát s autama, zítra už snad nějaký půjdu vyzkoušet. Taky jsem se potkala jedním českým CouchSurferem, který tady pracuje jako ajťák, pěkně jsme pokecali, ještě mi dal nějaký tipy a rady, no možná mi i zítra půjde schválit auto, jestli už ho vyberu. Jo, ohledně auta dneska trochu stresík s kreditkou, ty bankomaty jsou tady hrozně chytrý a mají max limit 800 dolarů výběr denně, a jsou tak chytrý, že všechny bankomaty různých bank jsou propojený a vědí, že už jsi s touhle kartou dneska vybíral... takže jsem nemohla vybrat dost peněz na případnou koupi auta. No zítra to snad znovu půjde a pro jistotu si s sebou vezmu všechny tři český karty co mám ;)

Jinak jsem si dala první novozélandský pivo za šest doláčů, první cheesburger u mekáče za dva a půl (nojono... šetříme), a poprvý nakoupila v asijským šopíku skoroprošlý potraviny :) Nasbírala jsem všemožný mapy a informační brožury, a teď už mi fakt chybí jen to vozítko ;) Fotky zatím žádný nemám, nějak tady v tom Aucklandu není moc co fotit.

No, ale teď si pěkně nacpu bříško čínskou yumyum polívkou a půjdu spinkat, ať jsem čerstvá na další zážitky... kdo mě zná, ví, jak moc dokážu mít vykulený vočiska, když jsem na novým místě, a to je strašně vyčerpávající :D :D :D papa

 

—————

Zpět